AIPWorks Tukipalvelu

Jos jokin askarruttaa, niin kysy rohkeasti tukipalvelustamme lisää!

Asennus- ja päivitystyöhön valmistautuminen

Laitteistovaatimukset

Aina on syytä varmistaa, että laitteistovaatimukset täyttyvät.

Asennuspakettien lataaminen

Hitaalla nettiyhteydellä asennuspaketin lataaminen voi kestää kauan. Asennustyön nopeuttamiseksi se kannattaa ladata valmiiksi ja varmistaa, että se on saatavilla tarvittavilla tietokoneilla sekä palvelimilla.

SolidWorks, asennus, valmistelu, download and share all files

Käyttäjätunnukset ja salasanat

Käyttäjätunnukset, joilla on oikeus asentaa ohjelmia, ja salasanat tarvitaan niille laitteille, joille asennusta ollaan tekemässä. Lisäksi, kun päivitetään PDM-sovellusta, tarvitaan PDM admin tunnuksen salasana sekä SQL:n sa-käyttäjän salasana. CustomToolsia päivitettäessä tarvitaan CT admin tunnuksen sekä SQL:n sa-käyttäjän salasana.

Varmuuskopiot ennen päivitystä

Suosittelemme, että varmuuskopiointi on jatkuvasti kunnossa. Silloin erikseen päivityksen yhteydessä tarvitsee vain tarkistaa, että varmuuskopiointi on onnistunut suunnitelmien mukaisesti.

Meillä on kattavat ja tarkat ohjeet varmuuskopiointiin. Kysy meiltä lisää!

Useiden kohteiden (asetukset tms.) varmuuskopiointi on kohtuullisen nopea tehdä tarvittaessa vaikka juuri ennen päivitystyön aloittamista. Itse tiedostojen varmuuskopiointi voi viedä paljon aikaa ja se kannattaa hoitaa kuntoon ennen päivitystyötä. Esim. PDM:n kohdalla tiedostoarkisto (File Vault Archive). Palvelimella oletuksena sijainti C:\Program Files\SOLIDWORKS PDM\Data\[Vault name]

Työn suoritus

Teemme asennukset ja päivitykset etäpalveluna tyypillisesti TeamViewer-ohjelmalla. Etäyhteyttä varten tulee asentaa TeamViewer QuickSupport -ohjelma niille koneille, joita meidän pitää päästä operoimaan. Palvelimelle ei ole pakko asentaa TeamVieweria, jos sinne päästään, joltain käyttäjän koneelta (jossa on TeamViewer) esim. Etätyöpöytä-sovelluksella.

IT-Tuki saatavilla?

Asennus- ja päivitystyön aikana saattaa tulla eteen tilanteita, joissa asentajan on syytä olla yhteydessä asennettavan ympäristön IT-tukeen. IT-tuki tulisi olla saatavilla asennuksen ajan.